Uudised

nov 14, 2017

Liiklusohutus: parlamendiliikmed soovivad juhiabisüsteemide kohustuslikku paigaldamist sõidukitesse


Saadikud kiitsid teisipäeval heaks soovitused, mille järgi tuleb ELis muuta kohustuslikuks sõidukite juhiabisüsteemid nagu "arukad" kiiruse ja sõidureas püsimise abisüsteemid ja automatiseeritud hädapidurdussüsteemid.


Igal aastal kaotab Euroopa teedel liiklusõnnetustes elu üle 25 000 inimese ja sajad tuhanded saavad viga. Valdav osa õnnetustest juhtub just inimeste eksimuste tõttu.

Juhiabisüsteemid aitavad juhtidel kiiremini reageerida ohtlikes olukordades ning päästa nii enda kui teiste elu. Hädapidurdussüsteemid aeglustavad automaatselt auto sõidukiirust vältimaks kokkupõrget. “Arukad” kiiruse abisüsteemid aitavad juhil säilitada piirkiirust ja sõidureas püsimise abisüsteem aitab vältida auto sõidureast ja teelt väljasõitu.

Saadikud soovitavad teha eelnimetatud võimalused kohustuslikuks kõigil uutel sõidukitel. „Me kõik teeme liikluses vigu, nii autojuhtide, jalakäijatena kui jalgratturitena. Sellistel juhtudel aitavad automaatsed süsteemid õnnetusi vältida,” ütleb raportöör Dieter-Lebrecht Koch (EPP, DE).

Juhiabisüsteemid on kallimates autodes olnud kasutusel juba mõnda aega, kuid nüüd võib neid leida ka madalama hinnaklassi autodes. Siiski pole süsteeme paigaldatud ligi kolmele neljandikule uutest sõidukitest.

Parlamendiliikmed on seisukohal, et liiklusohutuse tagamine ei tohi lüüa kodanike rahakoti pihta. Parlamendi soovituste järgi peaksid olema kohustuslikud vaid need juhiabisüsteemid, mis on juba turul kättesaadavad ning mille kulutõhusus ja tulemuslikkus on tõestatud.

„Kõigil peaks olema võimalus endale selline auto soetada. Juhiabisüsteemide laialdane kasutuselevõtt aitab vältida autode hinnatõusu. Sellised autod oleksid vaid pisut kallimad,” lisab Koch.

 

Jaan Soone
Pressiteenistus